maanantai 10. marraskuuta 2014

Homework



Saatiin tällänen viikonlopun etätehtävä katsoa video internet-markkinoinnista ja vastata muutamiin kysymyksiin.

1. Miksi matkailuyrittäjän kannattaa kiinnostua oman yrityksensä markkinoinnista internetissä?
Yrittäjän helpompi tavoittaa asiakkaita ja kustannustehokas tapa markkinoida ja hauskaa :D

2. Mistä blogista löydät lisätieto matkailumarkkinoinnista? Mitä tietoa sieltä löydät?
matkailumarkkinointi.blogspot.fi sieltä löytää tietoa matkailualan internet-markkinoinnista

3. Mitkä ovat suomalaisten hyviä ja huonoja puolia internet-markkinoinnin käytössä ja kehittämisessä? On jopa palkattu ihmisiä matkailualalla tekemään sähköistä markkinointia. Pitäisi markkinoida enemmän ja markkinointi pitäisi olla investointi. = rahaa ja aikaa siihen. Suomalaiset voisivat oppia kokeilemaan uutta eikä aina vanhaa ja turvallista.

4. Miten Suomen matkailumarkkinointi eroaa muiden pohjoismaiden matkailumarkkinoinnista?
Rahan käyttö suomessa markkinointiin vähenee toisin kuin muissa pohjoismaissa sen käyttö on suurta markkinoinnissa.

5. Mitä hyvää Matkailun edistämiskeskus on tehnyt some-markkinoinnissa?

6. Mitä tarkoittaa hakukoneoptimointi?
Tehdään verkkosivuille ja sen ulkopuolella asioita jotta hakukoneet rakastuis suhun ja tois kohderyhmään kuuluvia kävijöitä

7. Mitkä kaksi asiaa ovat esteinä yritysten hakukoneoptimointiin panostamiselle?
1: suomalaiset yritykset pelkäävät laskua. eli tehdään itse huonosti kuukausi kuin että maksetaan jollekkin muulle joka tekee hyvin
2:Asiakkaan kanssa viestinnässä on suuresti parannettavaa

8. Mitä on konversio?
Sivuston myyntitehokkuus

9. Miten konversiota eli verkkosivujen tehokkuutta edistetään?
Määritetään kenelle on tehty, eli kohderyhmä, ja sitten tehdään sille ne verkkosivut. Lisäämällä luottamusta. Helposti käytettävät verkkosivut. Ajantasalla olevaa tekstiä, kuvia jne.

10. Millä keinoilla verkkosivujen luotettavuutta voi lisätä?
Helppokäyttöisyys.

11. Miten asiakkaat voidaan sitouttaa verkkosivujen käyttäjiksi?
Hyvällä sisällöllä. Asiakkaan pitää saada ottaa susta kiinni, jonka jälkeen annat asiakkaalle sopivan mielenkiintoista sisältöä.

12. Kuinka monella sivustolla asiakas käy ennen matkapäätöksen tekemistä?
14 eri sivulla

13. Kuinka monta kertaa asiakas käy sillä sivustolla, jolta hän ostaa?
3-4 kertaa

14. Mikä on Tripadvisor ja mikä merkitys sillä on sitouttamisessa?
Auttaa asiakasta löytämään haluamansa tuotteen ja sitä kautta yrityksen nettisivut

15. Mikä on yritykselle erityisen tärkeää sitouttamisessa?
Perusasiat on kunnossa sekä hakukoneeseen kiinnitetty huomiota, tehokkaaseen yritysmyyntiin puheella

16. Millaisia haasteita on suomalaisilla matkailualan yrityksillä sisällön tuottamisessa?
Kirjoittaminen ei ole luontevin tapa ilmaista itseään, tarinoitaan. Tekninen osaaminen on hakusessa.
Ihmiset eivät halua laittaa itseään likoon.

17. Miksi matkailuyrityksen kannattaisi pitää blogia? Mitä vaihtoehtoja Kauppinen mainitsee sisällön tuottamisessa blogiin? 
Saadaan kuvattua oma palvelu että asiakkaan mielenkiinto herää ja se sitouttaa ja lopulta voi päättää ostaa palvelunne. Tulisi erittäin hyvää hakukone sisältöä

18. Mitä esimerkkitapauksia Kauppinen mainitsee, joissa suomalainen matkailualan yrittäjä on noussut verkkomarkkinoinnissa uudelle tasolle?
Rantalan lomamökit, määritti kohderyhmänsä ja alkoi markkinoida tälle porukalle.
Safarit, testaamalla , verkkokauppa noussut kohissen

Sellainen video-haastattelu tuli katsottua ja opittua hurjasti lisää matkailualan markkinoinnista puolessa tunnissa huh! Huomaan tässä postauksessa jo kuinka viimeisessä kysymyksessä hieman markkinoidaan sitten haastateltavan mainitsemia nousevia matkailualan yrityksiä. :D Ja vielä kuva minkä meidän opettaja laittoi josta voisi ottaa sitten mallia kun haluaa vaikka tuottaa yrityksen sivuille hyvän tarinan.


1 kommentti:

  1. Loistavaa työtä Helmi! Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että harvinaisen sivistävä puolituntinen on tuolla videolla :-)

    VastaaPoista